Składany rower elektryczny Montague Paratrooper – Pendix 300
Už nejaký čas vytvárame v našej dielni zaujímavý elektrobicykel, ktorý má rad špecifických vlastností, ktoré sú na našom trhu veľmi neobvyklé. Ide o spojenie skladacích horských bicyklov Montague a elektrických pohonov Pendix. Taká americko - nemecká družba. Nechajme ale históriu historikom a dívajme sa do budúcnosti. Bicykel aj pohonná jednotka sú kompatibilné bez akýchkoľvek kompromisov, a preto vám môžeme s kľudným srdcom predstaviť veľmi kompaktný a v mnohých ohľadoch zaujímavý elektrobicykel.

Same rowery Montague są nierozerwalnie związane z amerykańskimi spadochroniarzami. Firma Montague opracowała dla wojska składany rower górski, który po skoku można wykorzystać jako środek transportu w różnym terenie. Spadochroniarze mają rower w stanie złożonym przymocowany do ciała jako część wyposażenia. Rower jest stosunkowo łatwy w składaniu, po rozłożeniu ma standardowe właściwości dorosłego roweru górskiego i wytrzymuje duże obciążenia. Później rower został również wprowadzony na rynek cywilny.

Napędy Pendix powstały jako start-up Uniwersytetu Zachodniosaksońskiego w Cvikowach, niedaleko naszych zachodnich granic. W ciągu kilku lat młoda firma rozszerzyła swoją działalność na całą Europę, Stany Zjednoczone i Australię. W przypadku niektórych komponentów Pendix współpracuje również z czeskimi dostawcami. Produkcja nadal odbywa się w Cvikovie, a jakość odpowiada wysokim niemieckim standardom. O sukcesie napędu świadczą również zamówienia na motorizację pocztowych rowerów cargo, które firma Pendix wielokrotnie wygrywa.

Górski rower elektryczny Montague Paratrooper - Pendix 300 umożliwia naprawdę szeroki zakres zastosowań, od krótkich wycieczek po kilkudniowe wyprawy rowerowe „na ciężko”. Można go łączyć z kempingiem i karawaningiem. Z pewnością nadaje się również jako środek transportu dla wędkarzy, leśników i osób wykonujących podobne zawody lub dla rowerzystów o podobnych zainteresowaniach.
Dzięki wadze 21,4 kg i rozmiarom po złożeniu 92 x 72 x 31 cm mieści się w bagażniku zwykłego samochodu, przestrzeni w kamperze, a także ułatwia transport pociągiem i autobusem. Do tych celów można również użyć praktycznego pokrowca.
Sterowanie rowerem jest takie samo jak w przypadku zwykłych rowerów górskich z manetkami Shimano Rapid Fire 3x8, jest to więc klasyczny przerzutka. Silnik środkowy jest wyposażony w czujnik ciśnienia, a moc silnika reaguje na intensywność pedałowania. W górnej części akumulatora znajduje się podświetlana część, w której dioda zmienia kolor światła między zielonym a czerwonym, sygnalizując stan naładowania akumulatora. Znajduje się tam również przełącznik napędu i podstawowe ustawienia trybu (mocy) w 4 stopniach. Napęd można połączyć za pomocą Bluetooth ze smartfonem po pobraniu aplikacji Pendix Bike PRO (dla systemów Android i iOS). Aplikacja nie jest jednak niezbędna do sterowania. Baterię można łatwo wyjąć z roweru poprzez obrót i używać jej jako źródła światła lub naprawdę dużej powerbanku dla urządzeń z złączem USB. Dzięki napędowi elektrycznemu można przejechać 41–79 km na jednym ładowaniu, które nie trwa dłużej niż 2 godziny. Ładowarka jest częścią wyposażenia roweru.
Niewątpliwą zaletą jest ogólnie dyskretny „wojskowy” wygląd dzięki matowej zielonej barwie i czarnym dodatkom, który wielu mężczyznom bardziej odpowiada niż wyraźnie sportowy wygląd roweru.
Rower testowaliśmy w mokrym i błotnistym terenie, a osłona silnika i akumulatora zapewnia wystarczającą ochronę przed wnikaniem wody. Podczas transportu bez akumulatora zalecamy zakrycie złącza osłonką Pendix Cup. Podczas użytkowania w zimie można również polecić pokrowiec na akumulator Pendix, który zapobiega zamarzaniu akumulatora i zwiększa zasięg.
Ten produkt można znaleźć wyłącznie w sklepach Citybikes TUTAJ
