- Postanowienia podstawowe
- Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe (dalej „Warunki Handlowe”) zostały wydane na podstawie § 1751 i następnych ustawy nr 89/2012 Sb. [Dz.U.], Kodeks cywilny (dalej „Kodeks cywilny”)
- Citybikes s.r.o.
- IČO [CZ REGON]: 27425622
- DIČ [NIP]: CZ 27425622
- z siedzibą pod adresem: Srnčí 2176/5, 25101 Říčany u Prahy
- spółka zarejestrowana w Sądzie Miejskim w Pradze, pod numerem C 116182
- dane kontaktowe:
- adres: nám. Svatopluka Čecha 3, 101 00, Praha 10
- email: info@citybikes.cz
- telefon: +420-774356839
- www: www.citybikes.cz
(dalej „Sprzedający”)
- Niniejsze Warunki handlowe regulują wzajemne prawa i obowiązki Sprzedającego i osoby, która zawiera umowę kupna poza swoją działalnością gospodarczą / samodzielnym wykonywaniem zawodu jako konsument lub w ramach swojej działalności gospodarczej / samodzielnego wykonywania zawodu (dalej: „Kupujący”) za pośrednictwem interfejsu internetowego znajdującego się na witrynie internetowej dostępnej pod adresem www.citybikes.cz (dalej „Sklep Internetowy”).
- Postanowienia Warunków handlowych stanowią integralną część umowy kupna. Wszelkie odmienne postanowienia umowy kupna mają pierwszeństwo przed postanowieniami niniejszych Warunków.
Niniejsze Warunki handlowe i umowa kupna zawierane są w języku czeskim.
- Informacje o towarach i cenach
- Informacje o towarach, w tym ceny poszczególnych towarów i ich główne cechy wymienione są przy poszczególnych towarach w katalogu Sklepu internetowego. Ceny towarów zawierają podatek od towarów i usług oraz wszelkie powiązane opłaty, chyba że dalej określono inaczej. Ceny towarów pozostają ważne przez okres, w którym są wyświetlane w Sklepie internetowym – nie dotyczy to w szczególności towarów, których nie ma już na składzie lub które mają zostać dostarczone Sprzedającemu przez producenta (dystrybutora). Postanowienie to nie wyklucza negocjacji umowy kupna na indywidualnie uzgodnionych warunkach.
- Wszystkie prezentacje towarów umieszczone w katalogu Sklepu internetowego mają charakter informacyjny, a Sprzedający nie jest zobowiązany do zawarcia umowy kupna dotyczącej tych towarów. Postanowienia § 1732 ust. 2 Kodeksu cywilnego nie ma zastosowania.
- Informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostawą towarów są publikowane w Sklepie internetowym. Informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostawą towarów podane w Sklepie internetowym mają zastosowanie tylko w przypadkach, gdy towary dostarczane są na terytorium Republiki Czeskiej. Jeżeli towary dostarczane są poza terytorium Republiki Czeskiej, Kupujący zostanie poinformowany przez Sprzedającego o kosztach związanych z pakowaniem i dostawą towarów.
- Ewentualne rabaty od ceny zakupu towarów nie mogą być ze sobą łączone, chyba że Sprzedający i Kupujący uzgodnią inaczej. Rabat od ceny zakupu towarów ważny jest tylko do końca wydarzenia ogłoszonego przez Sprzedającego lub wyprzedania ilości towarów określonej przez Sprzedającego.
III. Zamówienie i zawarcie umowy kupna
- Kupujący wyraża zgodę na korzystanie ze środków komunikacji na odległość przy zawieraniu umowy kupna. Koszty poniesione przez Kupującego przy korzystaniu ze środków komunikacji na odległość w związku z zawarciem umowy kupna (koszty połączenia internetowego, koszty rozmów telefonicznych) ponosi sam Kupujący. Koszty te nie różnią się od stawki podstawowej.
- Kupujący zamawia towary w Sklepie internetowym w następujący sposób:
- za pośrednictwem swojego konta klienta, jeśli wcześniej przeprowadził rejestrację w Sklepie internetowym,
- wypełniając formularz zamówienia bez rejestracji.
- Składając zamówienie, Kupujący wybiera towar, liczbę sztuk, sposób płatności i dostawy lub ewentualnie wypełnia inne niezbędne informacje.
- Przed wysłaniem zamówienia Kupujący może sprawdzić i zmienić dane wprowadzone w zamówieniu. Kupujący wysyła zamówienie do Sprzedającego, klikając przycisk „Wyślij zamówienie”. Sprzedający uznaje informacje podane w zamówieniu za prawidłowe. Warunkiem ważności zamówienia jest uzupełnienie wszystkich obowiązkowych danych w formularzu zamówienia oraz potwierdzenie przez Kupującego, że zapoznał się z niniejszymi warunkami handlowymi i warunkami ochrony danych osobowych przez wysłanie zamówienia.
- Niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia Sprzedający prześle Kupującemu potwierdzenie otrzymania zamówienia na adres e-mail podany przez Kupującego podczas składania zamówienia. Potwierdzenie to jest automatyczne i nie jest uważane za zawarcie umowy. Do potwierdzenia dołączone są aktualne Warunki handlowe Sprzedającego. Umowa kupna zawarta zostaje dopiero po potwierdzeniu przyjęcia zamówienia przez Sprzedającego, poprzez dostarczenie powiadomienia o przyjęciu (rozpoczęciu przetwarzania) zamówienia na adres e-mail Kupującego. W zależności od charakteru zamówienia (ilość towarów, kwota ceny zakupu, szacunkowe koszty wysyłki), Sprzedający zawsze jest uprawniony do poproszenia Kupującego o dodatkowe potwierdzenie zamówienia (na przykład pisemnie lub telefonicznie).
- W przypadku, gdy którekolwiek z wymagań określonych w zamówieniu nie może zostać przez Sprzedającego spełnione (w tym cena towaru), Sprzedający prześle Kupującemu na adres e-mail zmienioną ofertę – powyższe ma zastosowanie niezależnie od faktu, że Kupującemu zostało przesłane automatyczne potwierdzenie otrzymania zamówienia zgodnie z niniejszymi Warunkami handlowymi. Zmieniona oferta zostanie uznana za nową propozycję umowy kupna, a umowa kupna zostanie w takim przypadku zawarta przez potwierdzenie przyjęcia tej oferty przez Kupującego na adres e-mail Sprzedającego. Jeżeli Kupujący nie przyjmie bez zbędnej zwłoki zmienionej oferty zgodnie z poprzednim zdaniem, Sprzedający jest uprawniony do anulowania oferty (odstąpienia od niej).
- Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedającego są wiążące. Kupujący może anulować zamówienie do momentu otrzymania powiadomienia o przyjęciu (rozpoczęciu realizacji) zamówienia przez Sprzedającego. Kupujący może anulować zamówienie dzwoniąc pod numer telefonu lub pisząc na adres e-mail Sprzedającego wskazany w niniejszym Regulaminie.
- W przypadku wystąpienia oczywistego błędu technicznego po stronie Sprzedającego przy podawaniu ceny towaru w Sklepie internetowym lub podczas procesu składania zamówienia, Sprzedający nie jest zobowiązany do dostarczenia Kupującemu towaru po tej oczywiście błędnej cenie, nawet jeśli do Kupującego zostało wysłane automatyczne potwierdzenie otrzymania zamówienia zgodnie z niniejszymi Warunkami handlowymi. Sprzedający informuje Kupującego o błędzie bez zbędnej zwłoki i przesyła poprawioną ofertę na adres e-mail Kupującego. Zmieniona oferta zostanie uznana za nową propozycję umowy kupna, a umowa kupna zostanie w takim przypadku zawarta poprzez potwierdzenie przyjęcia przez Kupującego na adres e-mail Sprzedającego.
- Sprzedający określa zadowolenie Kupującego z zakupu za pomocą ankiet e-mailowych w ramach programu towaru, w który zaangażowany jest Sklep internetowy. Są one wysyłane do Kupującego za każdym razem, gdy dokonuje on zakupu w Sklepie internetowym, chyba że Kupujący odmówi ich przyjęcia zgodnie z § 7 ust. 3 ustawy nr 480/2004 Sb. [Dz.U.], o niektórych usługach społeczeństwa informacyjnego. Przetwarzanie danych osobowych w celu przesyłania ankiet w ramach programu Ověřeno zákazníky odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Sprzedającego, polegającego na określeniu zadowolenia Kupującego z zakupu w Sklepie internetowym. Do wysyłania ankiet, oceny opinii Kupującego i analizy pozycji rynkowej Sprzedającego wykorzystywany jest podmiot przetwarzający, którym jest operator portalu Heureka.cz, Heureka Group a.s.; informacje o zakupionych towarach i adresie e-mail Kupującego mogą być do niego w tych celach przekazywane. Dane osobowe Kupującego nie są podczas wysyłania ankiet drogą e-mailową przekazywane osobom trzecim do ich własnych celów. Kupujący może w dowolnym momencie sprzeciwić się wysyłaniu ankiet drogą e-mailową w ramach programu Ověřeno zákazníky, odrzucając dalsze ankiety za pomocą linku w wiadomości e-mail z ankietą. W przypadku sprzeciwu ankieta nie będzie już wysyłana do Kupującego.
- Konto klienta (użytkownika)
- Na podstawie rejestracji dokonanej przez Kupującego w Sklepie internetowym, Kupujący może uzyskać dostęp do swojego konta klienta. Kupujący może ze swojego konta klienta zamówić towary. Kupujący może również zamawiać towary bez rejestracji.
- Podczas rejestracji konta klienta i zamawiania towarów Kupujący zobowiązany jest do podania informacji prawidłowych i zgodnych z prawdą. Kupujący zobowiązany jest do aktualizacji danych na koncie klienta w przypadku jakiejkolwiek zmiany. Dane podane przez Kupującego na koncie klienta i podczas zamawiania towarów uznawane są przez Sprzedającego za prawidłowe.
- Dostęp do konta klienta jest zabezpieczony nazwą użytkownika (adres e-mail) i hasłem. Kupujący zobowiązany jest do zachowania poufności informacji niezbędnych do uzyskania dostępu do jego konta klienta. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwe korzystanie z konta klienta przez osoby trzecie.
- Kupujący nie jest uprawniony do zezwalania osobom trzecim na korzystanie z konta klienta.
- Sprzedający może usunąć konto klienta, w szczególności jeśli Kupujący przestanie korzystać ze swojego konta klienta lub jeśli Kupujący narusza swoje zobowiązania wynikające z umowy kupna lub niniejszych Warunków handlowych.
- Kupujący przyjmuje do wiadomości, że konto klienta może nie być dostępne w sposób ciągły, w szczególności w odniesieniu do niezbędnej konserwacji sprzętu i oprogramowania Sprzedającego lub niezbędnej konserwacji sprzętu i oprogramowania osób trzecich.
- Warunki płatności i dostawa towarów
- Kupujący może zapłacić cenę towarów i wszelkie koszty związane z dostawą towarów na podstawie umowy kupna na następujące sposoby:
- bezgotówkowo przelewem bankowym na rachunek bankowy sprzedającego nr: 2100968763 / 2010 (płatności w CZK) lub nr 2601081976 / 2010 (płatności w EUR) prowadzone w Fio banka, a.s., V Celnici 1028/10, 117 21 Praha 1
- bezgotówkowo kartą kredytową (za pośrednictwem bramki płatniczej GoPay),
- za pobraniem w gotówce przy odbiorze towaru,
- gotówką lub kartą kredytową przy odbiorze osobistym w placówce Sprzedającego,
- gotówką lub kartą kredytową przy odbiorze osobistym w punkcie odbiorczym.
- Wraz z ceną zakupu Kupujący zobowiązany jest do zapłaty Sprzedającemu kosztów związanych z pakowaniem i dostawą towarów w uzgodnionej wysokości. O ile dalej wyraźnie nie określono inaczej, cena zakupu obejmuje również koszty związane z dostawą towarów.
- W przypadku płatności gotówką cena zakupu jest płatna przy odbiorze towarów. W przypadku płatności bezgotówkowej cena zakupu jest płatna w ciągu 7 dni od zawarcia umowy kupna.
- W przypadku płatności za pośrednictwem bramki płatniczej Kupujący powinien postępować zgodnie z instrukcjami odpowiedniego dostawcy płatności elektronicznych.
- W przypadku płatności bezgotówkowej, zobowiązanie Kupującego do zapłaty ceny zakupu zostaje spełnione w momencie zaksięgowania odpowiedniej kwoty na rachunku bankowym Sprzedającego. Kupujący zobowiązany jest do zapłaty Sprzedającemu pełnej ceny zakupu przed wysłaniem towarów do Kupującego. Postanowienia § 2119 ust. 1 Kodeksu cywilnego nie ma zastosowania.
- Sprzedający nie wymaga od Kupującego będącego konsumentem żadnej kaucji ani innej podobnej płatności z góry. Zapłata ceny zakupu przed wysyłką towarów nie stanowi kaucji. Nie ma to wpływu na obowiązek Kupującego do zapłaty ceny zakupu towarów z góry zgodnie z poprzednim ustępem.
- Jeśli istnieje taki obowiązek prawny, to zgodnie z ustawą o ewidencji sprzedaży Sprzedający zobowiązany jest do wydania Kupującemu paragonu. Jednocześnie jest on zobowiązany do zarejestrowania otrzymanej sprzedaży u administratora podatkowego online, w przypadku awarii technicznej najpóźniej w ciągu 48 godzin
- Towary są dostarczane do Kupującego:
- na adres wskazany przez Kupującego w zamówieniu,
- za pośrednictwem punktu odbioru przesyłek na adres punktu odbiorczego wskazanego przez Kupującego,
- w formie odbioru osobistego w siedzibie Sprzedającego – jeżeli towary nie zostaną odebrane przez Kupującego w ciągu 7 dni od daty powiadomienia przez Sprzedającego, że są gotowe do odbioru, Sprzedający jest uprawniony do odstąpienia od umowy. Niezwłocznie poinformuje o tym Kupującego.
- Wyboru metody dostawy dokonuje się podczas procesu składania zamówienia w Sklepie internetowym.
- Koszt dostawy towarów w zależności od sposobu wysyłki i odbioru towarów określony jest w zamówieniu Kupującego oraz w potwierdzeniu zamówienia przez Sprzedającego. W przypadku, gdy metoda transportu została uzgodniona na podstawie specjalnego żądania Kupującego, Kupujący ponosi ryzyko i ewentualne dodatkowe koszty związane z tą metodą transportu.
- Jeżeli Sprzedający zobowiązany jest na mocy umowy kupna do dostarczenia towarów na miejsce określonego przez Kupującego w zamówieniu, Kupujący jest zobowiązany do odbioru towarów w momencie dostawy. W przypadku, gdy z przyczyn leżących po stronie Kupującego konieczne jest dostarczenie towaru ponownie lub w sposób inny niż określony w zamówieniu, Kupujący zobowiązany jest do pokrycia kosztów związanych z powtórną dostawą towaru lub kosztów związanych z innym sposobem dostawy. W przypadku, gdy towary nie mogą zostać dostarczone z przyczyn leżących po stronie Kupującego, Sprzedający ma prawo do odszkodowania za szkody w wysokości odpowiadającej kosztom wysyłki i opakowania.
- Po otrzymaniu towarów od przewoźnika, Kupujący zobowiązany jest do sprawdzenia integralności opakowania towarów, a w przypadku jakichkolwiek wad do niezwłocznego powiadomienia przewoźnika. W przypadku naruszenia opakowania wskazującego na nieuprawnioną ingerencję w przesyłkę, Kupujący może nie przyjąć przesyłki od przewoźnika.
- Sprzedający wystawi Kupującemu dokument podatkowy – fakturę. Dokument podatkowy wysyłany jest na adres e-mail Kupującego po przetworzeniu zamówienia przez Sprzedającego.
- Kupujący nabywa prawo własności towarów poprzez zapłatę pełnej ceny zakupu towarów, w tym kosztów dostawy, ale nie przed odebraniem towarów. Odpowiedzialność za przypadkowe zniszczenie, uszkodzenie lub utratę towarów przechodzi na Kupującego w momencie przejęcia towarów lub w momencie, w którym Kupujący był zobowiązany do przejęcia towarów, ale nie zrobił tego z naruszeniem umowy kupna.
- Odstąpienie od umowy kupna
- Kupujący, który zawarł umowę kupna poza swoją działalnością gospodarczą / niezależnym wykonywaniem zawodu jako konsument (dalej również „Kupujący konsument”), ma prawo odstąpić od umowy kupna na warunkach określonych w niniejszym artykule. Punkty 2, 3 i 5 niniejszego artykułu Warunków handlowych mają zastosowanie wyłącznie do Kupującego konsumenta.
- Okres na odstąpienie od umowy zakupu zgodnie z niniejszym artykułem wynosi 14 dni
- od daty przejęcia towarów,
- od daty przejęcia ostatniej dostawy towarów, jeżeli przedmiotem umowy jest kilka rodzajów towarów lub dostawa kilku części,
- od daty przejęcia pierwszej dostawy towarów, jeżeli przedmiotem umowy jest regularna, powtarzająca się dostawa towarów.
- Kupujący nie może, między innymi, odstąpić od umowy kupna według niniejszego artykułu:
- świadczenia usług, jeżeli zostały one wykonane za uprzednią wyraźną zgodą Kupującego przed upływem okresu na odstąpienie od umowy, a Sprzedający poinformował Kupującego przed zawarciem umowy, że w takim przypadku nie przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy,
- na dostawę towarów lub usług, których cena zależy od wahań na rynku finansowym niezależnych od woli Sprzedającego i które mogą wystąpić w okresie na odstąpienie od umowy,
- na dostawę towarów, które zostały zmodyfikowane zgodnie z życzeniem Kupującego lub dla jego osoby,
- na dostawę towarów łatwo psujących się i towarów, które zostały po dostawie nieodwracalnie zmieszane z innymi towarami,
- na dostawę towarów w zamkniętych opakowaniach, które Kupujący wyjął z opakowania i których nie można zwrócić ze względów higienicznych,
- w innych przypadkach określonych w § 1837 Kodeksu cywilnego.
- Aby zachować okres na odstąpienie od umowy, Kupujący musi przesłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy w terminie do odstąpienia od umowy.
- Aby odstąpić od umowy kupna, Kupujący może skorzystać z przykładowego formularza odstąpienia od umowy dostarczonego przez Sprzedającego, który znajduje się na końcu niniejszego artykułu. Kupujący prześle odstąpienie od umowy kupna na adres e-mail Sprzedającego lub na adres dostawy podany w niniejszych Warunkach handlowych. Sprzedający niezwłocznie potwierdzi Kupującemu otrzymanie formularza.
- Kupujący, który odstąpił od umowy kupna, zobowiązany jest do zwrotu towaru Sprzedającemu w ciągu 14 dni od odstąpienia od umowy kupna. Kupujący ponosi koszty związane ze zwrotem towarów do Sprzedającego, nawet jeśli towary zwykłą drogą pocztową nie mogą zostać zwrócone ze względu na ich charakter.
- W przypadku odstąpienia przez Kupującego od umowy kupna, Sprzedający zwróci Kupującemu niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy kupna, wszelkie środki pieniężne, w tym koszty dostawy, otrzymane od Kupującego, w ten sam sposób. Sprzedający zwróci Kupującemu otrzymane środki w sposób inny tylko wtedy, gdy Kupujący wyrazi na to zgodę i nie powstaną przez to żadne dodatkowe koszty.
- Jeżeli Kupujący wybrał sposób dostarczenia towarów inny niż najtańszy sposób dostawy oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający zwróci Kupującemu koszty dostarczenia towarów w wysokości odpowiadającej najtańszemu oferowanemu sposobowi dostawy oferowanemu przez Sprzedawcę.
- Jeśli Kupujący odstąpi od umowy kupna, Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu otrzymanych środków zanim Kupujący dostarczy towary lub udowodni, że wysłał towary do Sprzedającego.
- Kupujący musi zwrócić Sprzedającemu towary nieuszkodzone, nienoszone i niezanieczyszczone oraz, jeśli to możliwe, w oryginalnym opakowaniu. Sprzedający uprawniony jest do jednostronnego potrącenia roszczenia o odszkodowanie za uszkodzenie towaru z roszczeniem Kupującego o zwrot ceny zakupu.
- Sprzedający uprawniony jest do odstąpienia od umowy kupna, w szczególności z powodu wyprzedania zapasów, niedostępności towaru, zmiany ceny towaru (której Kupujący nie akceptuje) lub gdy producent, importer lub dostawca towaru zaprzestał produkcji lub importu towaru. Sprzedający niezwłocznie poinformuje Kupującego za pośrednictwem adresu e-mail wskazanego w zamówieniu i zwróci wszystkie otrzymane od Kupującego na podstawie Umowy środki pieniężne, w tym koszty dostawy, w ciągu 14 dni od powiadomienia o odstąpieniu od umowy, w ten sam sposób lub w sposób określony przez Kupującego.
- Jeśli wraz z towarem Kupującemu przekazywany jest prezent, umowa darowizny między Sprzedającym a Kupującym jest zawierana jest pod warunkiem, że dojdzie do odstąpienia od umowy kupna przez Kupującego, umowa darowizny w sprawie takiego prezentu przestaje obowiązywać, a Kupujący zobowiązany jest do zwrotu prezentu wraz z towarem Sprzedającemu.
Formularz odstąpienia od umowy
VII. Prawa wynikające z wadliwej realizacji
- Sprzedający odpowiedzialny jest wobec Kupującego za to, że towary są wolne od wad w momencie ich odbioru. W szczególności Sprzedający odpowiedzialny jest wobec Kupującego za to, że w momencie, gdy Kupujący przyjął dostawę towarów:
- towary mają właściwości uzgodnione między stronami, a w przypadku braku porozumienia mają właściwości opisane przez Sprzedającego lub producenta lub oczekiwane przez Kupującego ze względu na charakter towarów i na podstawie prowadzonej przez nich reklamy,
- towary nadają się do celu określonego przez Sprzedającego dla ich użycia lub do którego towary tego rodzaju są zwykle używane,
- towary odpowiadają pod względem jakości lub wykonania uzgodnionej próbce lub wzorcowi, jeżeli jakość lub wykonanie zostały określone zgodnie z uzgodnioną próbką lub wzorcem,
- towary są w odpowiedniej ilości, mają stosowną miarę lub wagę, oraz spełniają wymogi przepisów prawa.
- Sprzedający ma zobowiązania z tytułu wadliwego wykonania co najmniej w takim zakresie, w jakim trwają zobowiązania producenta z tytułu wadliwego wykonania. Kupujący konsument ma poza tym prawo do skorzystania z prawa do reklamacji wad występujących w towarach konsumpcyjnych w ciągu dwudziestu czterech miesięcy od ich otrzymania. Jeżeli wada ujawni się w ciągu sześciu miesięcy od dnia otrzymania, w przypadku zakupu przez Kupującego konsumenta towar uważa się za wadliwy już w chwili odbioru.
- Jeżeli jednak okres, przez który towary mogą być używane, został wskazany na sprzedawanych towarach, na ich opakowaniu, w instrukcjach dołączonych do towarów lub w reklamie zgodnie z innymi przepisami, zastosowanie mają przepisy dotyczące gwarancji jakości. Przez gwarancję jakości Sprzedający zobowiązuje się, że towary będą nadawać się do ich zwykłego celu lub zachowają swoje zwykłe właściwości przez określony czas. Jeżeli Kupujący słusznie zarzuci Sprzedającemu wadę towaru, termin na realizację uprawnień z tytułu wadliwego świadczenia lub termin rękojmi nie biegnie przez okres, w którym Kupujący nie może korzystać z wadliwego towaru.
- Postanowienia wymienione w poprzednich punktach Warunków handlowych nie mają w szczególności zastosowania do towarów sprzedawanych po niższej cenie z powodu wady, dla której tę niższą cenę ustalono, do zużycia spowodowanego normalnym użytkowaniem towaru, w przypadku towarów używanych do wady odpowiadającej stopniowi użytkowania lub zużycia, jaki towar miał w w chwili przejęcia przez Kupującego, albo jeżeli wynika ona z właściwości towaru. Kupujący nie jest uprawniony do korzystania z praw wynikających z wadliwej realizacji umowy, jeśli przed odbiorem towaru wiedział, że towar jest wadliwy lub jeśli Kupujący sam spowodował wadę.
- W przypadku wystąpienia wady Kupujący może złożyć reklamację do Sprzedającego i żądać (w szczególności w przypadku wady stanowiącej istotne naruszenie umowy kupna):
- wymiany na nowy towar,
- naprawy towaru, jeśli jego charakter to umożliwia,
- stosownego rabatu od ceny zakupu,
- odstąpienia od umowy kupna.
- Kupujący ma w szczególności prawo do odstąpienia od umowy kupna:
- jeśli towar ma wadę, która stanowi istotne naruszenie umowy kupna,
- jeżeli nie może prawidłowo korzystać z towaru z powodu ponownego wystąpienia wady lub wad po naprawie,
- w przypadku dużej liczby wad towaru.
Kupujący nie może odstąpić od umowy kupna ani żądać dostarczenia nowych towarów, jeśli towary nie mogą zostać zwrócone w stanie, w jakim zostały otrzymane. Nie obowiązuje to
- a) jeżeli do zmiany stanu doszło w wyniku kontroli mającej na celu wykrycie wady towaru,
- b) jeżeli Kupujący używał towaru jeszcze przed wykryciem wady,
- c) jeżeli Kupujący nie spowodował niemożności zwrotu towaru w stanie niezmienionym przez działanie lub zaniechanie, lub
- d) jeżeli Kupujący sprzedał towar przed wykryciem wady, zużył go lub zmienił w normalnym toku użytkowania; jeżeli stało się tak tylko częściowo, Kupujący zwróci Sprzedającemu to, co może jeszcze zwrócić i zrekompensuje Sprzedającemu koszty do wysokości, w jakiej skorzystał z użytkowania towarów.
- Istotne naruszenie umowy kupna to naruszenie, o którym strona naruszająca umowę kupna wiedziała lub musiała wiedzieć w momencie zawierania umowy kupna, że druga strona nie zawarłaby umowy kupna , gdyby przewidziała takie naruszenie.
- W przypadku wady, która stanowi nieistotne naruszenie umowy kupna (niezależnie od tego, czy chodzi o wadę usuwalną czy nieusuwalną), Kupujący ma prawo do usunięcia wady lub rozsądnej obniżki ceny zakupu.
- Jeśli wada podlegająca naprawie powtarza się po naprawie (zwykle trzecia reklamacja dotycząca tej samej wady lub czwarta dotycząca różnych wad) lub towar ma większą liczbę wad (zwykle co najmniej trzy wady jednocześnie), Kupujący ma prawo żądać obniżenia ceny zakupu, wymiany towaru lub odstąpienia od umowy kupna.
- Składając reklamację, Kupujący ma obowiązek poinformować Sprzedającego, jakie prawo wybrał. Zmiana opcji bez zgody Sprzedającego możliwa jest tylko wtedy, gdy Kupujący zażądał naprawy wady, która okaże się nienaprawialna. Jeśli Kupujący nie skorzysta ze swoich praw wynikających z istotnego naruszenia umowy w terminie, przysługują mu takie same prawa, jak w przypadku nieistotnego naruszenia umowy.
- Jeśli naprawa lub wymiana towaru nie jest możliwa, Kupujący może po odstąpieniu od umowy kupna zażądać pełnego zwrotu ceny zakupu.
- Jeśli Sprzedający udowodni, że Kupujący wiedział o wadzie towaru przed jego przyjęciem lub sam ją spowodował, Sprzedający nie jest zobowiązany do zaspokojenia roszczenia Kupującego.
- Kupujący nie może reklamować towarów przecenionych z powodu, dla którego towary te zostały przecenione.
- Sprzedający zobowiązany jest do przyjęcia reklamacji w każdej placówce, w której przyjęcie reklamacji jest możliwe, a nawet w swojej siedzibie. Sprzedający zobowiązany jest wydać Kupującemu pisemne potwierdzenie tego, kiedy Kupujący skorzystał z prawa, jaka jest treść reklamacji i jakiego sposobu załatwienia reklamacji Kupujący żąda, a także potwierdzenie terminu i sposobu załatwienia reklamacji, w tym potwierdzenie dokonania naprawy i czasu jej trwania lub pisemne uzasadnienie nieuwzględnienia reklamacji.
- Sprzedający lub upoważniony przez niego pracownik podejmie decyzję w sprawie reklamacji niezwłocznie, w skomplikowanych przypadkach w ciągu trzech dni roboczych. Termin ten nie obejmuje czasu uzasadnionego w zależności od rodzaju produktu lub usługi, wymaganego do profesjonalnej oceny wady. Reklamacje, w tym usuwanie wad, muszą być załatwiane niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od daty zgłoszenia reklamacji, chyba że Sprzedający i Kupujący uzgodnią dłuższy termin. Bezskuteczny upływ tego terminu jest uważany za istotne naruszenie umowy kupna, a Kupujący ma również prawo do odstąpienia od umowy kupna. Za moment zgłoszenia reklamacji uznaje się moment, w którym oświadczenie woli Kupującego (skorzystanie z prawa wynikającego z tytułu wadliwej realizacji) dotrze do Sprzedającego.
- Sprzedający poinformuje Kupującego na piśmie o wyniku reklamacji.
- Prawo wynikające z wadliwej realizacji nie przysługuje Kupującemu, jeżeli przed przejęciem towaru wiedział on, że towar ma wadę lub jeżeli sam Kupujący wadę spowodował.
- W przypadku uzasadnionej reklamacji Kupujący ma prawo do odszkodowania za uzasadnione koszty poniesione w związku ze złożeniem reklamacji. Kupujący może skorzystać z tego prawa wobec Sprzedającego w terminie miesiąca od upływu terminu, w którym wada musi zostać wskazana, w przeciwnym razie sąd nie musi go przyjąć.
- Kupujący ma możliwość wyboru sposobu złożenia reklamacji.
- Prawa i obowiązki stron umowy w odniesieniu do praw wynikających z wadliwej realizacji umowy regulują §§ 1914–1925, 2099–2117 oraz (jeśli Kupujący jest konsumentem) §§ 2161–2174 Kodeksu cywilnego oraz (jeśli Kupujący jest konsumentem) ustawa nr 634/1992 Sb. [Dz.U.] o ochronie konsumentów.
VIII. Dostawa
- Strony mogą przekazywać sobie wszelką pisemną korespondencję za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Kupujący zobowiązany jest doręczać Sprzedającemu korespondencję na adres e-mail wskazany w niniejszych Warunkach handlowych. Sprzedający może doręczać Kupującemu korespondencję na adres e-mail podany w koncie klienta Kupującego lub w zamówieniu.
- Dane osobowe
- Bardziej szczegółowe informacje na temat przetwarzania i ochrony danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności, która jest opublikowana w Sklepie internetowym.
- Pozasądowe rozstrzyganie sporów, kontrola działalności
- W przypadku powstania sporu konsumenckiego wynikającego z umowy kupna pomiędzy Sprzedającym a Kupującym konsumentem, którego nie można rozwiązać w drodze wzajemnego porozumienia, Kupujący konsument może złożyć wniosek o pozasądowe rozstrzygnięcie takiego sporu.
- Do pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich wywijających z umowy kupna organem właściwym jest Czeska Inspekcja Handlowa, z siedzibą pod adresem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ [REGON]: 000 20 869, adres internetowy: https://adr.coi.cz/cs, e-mail: adr@coi.cz. Możliwe jest również skorzystanie z internetowej platformy do rozstrzygania sporów znajdującej się pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr.
- Europejskie Centrum Konsumenckie Republika Czeska, z siedzibą pod adresem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, adres internetowy: http://www.evropskyspotrebitel.cz, jest punktem kontaktowym zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich).
- Sprzedający uprawniony jest do sprzedaży towarów na podstawie zgody na prowadzenie działalności gospodarczej. Kontrolę działalności przeprowadza w ramach swoich kompetencji właściwy organ wydający urzędu ds. działalności gospodarczej. Czeska Inspekcja Handlowa nadzoruje w określonym zakresie zgodność z ustawą nr 634/1992 Sb. [Dz.U.] o ochronie konsumentów.
- Postanowienia końcowe
- Wszystkie umowy pomiędzy Sprzedającym a Kupującym podlegają przepisom prawa Republiki Czeskiej. Jeśli stosunek ustanowiony umową kupna zawiera element międzynarodowy, strony zgadzają się, że stosunek ten podlega przepisom prawa Republiki Czeskiej. Pozostaje to bez uszczerbku dla praw Kupującego konsumenta wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
- Sprzedający nie jest związany w stosunku do Kupującego żadnymi kodeksami postępowania w rozumieniu § 1826 ust. 1 lit. e) Kodeksu cywilnego.
- Wszelkie prawa do witryny internetowej Sprzedającego, w szczególności prawa autorskie do treści, w tym układu strony, zdjęć, filmów, grafik, znaków towarowych, logo oraz innych treści i elementów, należą do Sprzedającego. Zabronione jest kopiowanie, modyfikowanie lub wykorzystywanie w inny sposób strony internetowej lub jakiejkolwiek jej części bez zgody Sprzedającego.
- Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za błędy wynikające z ingerencji osób trzecich w Sklep internetowy lub korzystania z niego niezgodnie z przeznaczeniem. Podczas korzystania ze Sklepu internetowego Kupujący nie może stosować żadnych procedur, które mogłyby mieć negatywny wpływ na jego działanie oraz nie może wykonywać żadnych czynności, które mogłyby umożliwić jemu lub osobom trzecim ingerencję w oprogramowanie lub inne elementy Sklepu internetowego lub korzystanie z nich w sposób niedozwolony oraz korzystanie ze Sklepu internetowego lub jego części lub oprogramowania w sposób sprzeczny z jego przeznaczeniem lub celem.
- Kupujący niniejszym przejmuje ryzyko zmiany okoliczności w rozumieniu § 1765 ust. 2 Kodeksu cywilnego.
- Umowa kupna, w tym Warunki handlowe, jest archiwizowana przez Sprzedającego w formie elektronicznej i nie jest dostępna.
- Sprzedający może zmienić lub uzupełnić treść Warunków handlowych w dowolnym czasie. Niniejsze postanowienie nie ma wpływu na prawa i obowiązki powstałe w okresie obowiązywania poprzedniej wersji Warunków handlowych.
Niniejsze Warunki handlowe wchodzą w życie z dniem 15.8.2022 r.
